среда, 10. март 2010.

Текст уџбеника за 7. разред ОШ

Драги седмаци, на званичној презентацији "Одбора за просвету и културу Епархије пожаревачко-браничевске" постављен је текст уџбеника за верску наставу. Можете га преузети кликом на овај линк:


понедељак, 8. март 2010.

Секција веронауке у ОШ "ХРШ"

Уз жељу да се ученици додатно мотивишу за рад у оквиру предмета верска настава, какво му је званично име, а који сви популарно зовемо - веронаука, од ове школске године је у школи "ХРШ" покренута секција из овог предмета. За сада неколико ученика шестог разреда учествује у раду, а неке од резултата њиховог труда можете видети и на фотографијама испод. Ред је и да их поменем - то су: Александра Бабанић, Даница Димитријевић, Душица Радетић, Тадија Николић и Ђорђе Батинић, сви из VI-2 одељења. Овом приликом их и јавно похваљујем за љубав и залагање које показују!

четвртак, 4. март 2010.

Велики васкршњи конкурс

Поводом највећег хришћанског празника Васкрса, секција верске наставе у основној школи "ХРШ" организује конкурс за најлепше украшено васкршње јаје.

Такмичење ће бити организовано у две категорије - у конкуренцији ученика I-IV и ученика V-VIII разреда. Радове ће оцењивати трочлана комисија, а за најбоље, тј. најкреативније обезбеђене су и лепе награде.

Оно што је важно јесте да јаја украшавате сами, без помоћи родитеља, и да оно што будете сликали на јајима има везе са Хришћанством и Православљем.

Пријавите се за конкурс овде

недеља, 28. фебруар 2010.

Друга недеља поста

Налазимо се у другој недељи Васкршњег (Великог, Часног) поста – недељи која је посвећена успомени на Светог Григорија Паламу (1296-1352), солунског архиепископа и чудотворца.

Наиме, у XIV веку после Христа, избио је спор између извесног Варлаама са једне, и Св. Григорија са друге стране, о томе да ли је могуће видети нестворену божанску светлост физичким очима, баш онако како су је видели апостоли приликом Христовог Преображења на гори Тавор (Мт. 17, 1-8). Варлаам је са својим присталицама негирао овакву могућност оптужујући исихасте да на тај начин верују у два Бога, називајући их обмањивачима. Узрок свему је лежао у томе што су присталице оваквог Варлаамовог учења сматрале да је познање Бога само мисаоно, док суштинско познање Бога није могуће спољашњим чулима.

За разлику од њих, Свети Григорије Палама својим библијски утемељеним богословљем заступа став да је исихастичким (тиховатељским) духовним методом и опитом кроз усавршавање могуће да човек својим очима види нестворену, вечну божанску светлост и енергију, при том јасно разликујући божанску суштину која је несазнатива и божанску енергију која је људима приступачна.


Исход овог спора десио се на сабору у Цариграду 1341. године, када је Варлаам осуђен, а учење Светог Григорија Паламе прихваћено је и као званично учење Цркве.


.

Житије Светог Григорија Паламе можете прочитати овде 

четвртак, 25. фебруар 2010.

У почетку...

Оно што је до јуче било готово незамисливо, сада почиње да се остварује. Ако Бог да, ускоро ће ово бити место на којем ћете моћи да се информишете о свему (или готово свему) што се тиче часова верске наставе. И не само то, позвани сте и да активно учествујете својим запажањима и разговорима који се тичу постављених тема.

И не заборавите: живи сусрет и лични контакт са другим човеком не може да замени ништа, па ни светска интернет мрежа! ;)

У здрављу се читали!

Популарни постови

Претрага православних презентација

Пунотекстуална претрага по православном интернету: